dinsdag 9 juni 2009

Het is tijd voor een ander perspectief op de Zweedse taal

9 juni 2009
Het is tijd, dat ik hier iets publiceer over het leren van de Zweedse taal, vanuit het inzicht wat ik langzamerhand verworven heb. Wat de Zweedse taal betreft, studeer ik inmiddels met het bewijs C1, dat is blijkbaar voldoende om bij een universiteit in Zweden aangenomen te worden, in Lund. Ik studeer vanuit Nederland maar ben verplicht om vijf weken per jaar aanwezig te zijn op de "skola". De rest gaat via internet.Geschiedenis dat is mijn vak. Het prettige is bovendien dat ik alle onderwerpen mag kiezen die ik wil, dus begin ik met de Zweedse taal. Natuurlijk is het mogelijk om deze geschiedenis te bekijken als lingkwist, maar dat wil ik nu juist niet. Mijn lessen met Nederlanderse en Engelse cursisten gaan gewoon verder in Nederland. Leuk dat ik zelf nu bij de groep hoor voor wie ik werk. Werken in Nederland en in Zweden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten